perjantai 19. huhtikuuta 2013

2# Saving people, hunting things, family business

Otsikko kertookin jo mitä tämä päivä pitää sisällään ^^ Tämän päivän aihe on nimittäin...

SUPERNATURAL



Mä oon katsonut Supernaturalia parin päivän sisään 16 jaksoa - mikä ei oo kovin paljon, tiedän, mutta ottaen huomioon, että mulla on myös elämä jota elää enkä ehdi katsoa yleensä kun pari jaksoa - ja päätin avautua siitä tänne.


Spoiler alert. Jos et ole katsonut sarjaa, mutta aiot - älä lue. Jos taas olet katsonut kuudennen kauden loppuun asti, anna mennä, tiedossa ei ole uutta informaatiota.

Supernatural on siis amerikkalainen kauhusarja veljeksistä, Sam ja Dean Winchesteristä, jotka metsästää demoneita, aaveita, henkiä, vampyyrejä... kaikkea mitä keksii. Ne ajelee Deanin Chevy Impalalla ympäri maita ja kaupunkeja ja pelastaa ihmisiä, tappaa pahaa.
Ykköskaudella keskitytään paljon aaveisiin, ja veljekset etsii isäänsä, joka on kadonnut metsästysretkelle. Kakkoskaudesta en osaa sanoa vielä, oon katsonut vasta kahdeksan jaksoa. Kolmoskaudella Sam ja Dean yrittää palauttaa helvetin porteista karanneet demonit takaisin maan alle. Neloskaudella jatketaan tästä, yritetään estää maailmanloppua alkamasta ja Luciferia vapautumasta, enkelit tulee mukaan kuvioihin ja Samilla menee vähän huonommin psyykkisten kykyjensä kanssa. Viitoskaudella estetään maailmanloppua tapahtumasta, tavataan outoja hirviöitä ja jopa Ilmestyskirjan neljä ratsumiestä, Sota, Nälänhätä, Rutto ja Kuolema, ja yritetään saada Lucifer takaisin häkkiinsä. Kauden lopussa Sam joutuu helvettiin ja kun se vapautetaan sieltä, sen sielu jäi sinne. Kuutoskaudella sitten korjataan tapahtumia jotka aiheutui siitä ettei maailmanloppua tullutkaan ja etsitään keinoa hakea Samin sielu takaisin ja ihmetellään, mitä enkelit häärää taivaassa.
Olipas supernopea ja superlyhyt selvitys. Voisin selittää tästä neljän postauksen verran, mutta säästän aikaa kun en niin tee~



Joka kaudella on aina uudenlainen logo, mun muistaakseni nämä on kausien 4, 5 ja 6. Mun mielestä nää on tosi hienoja<3

Musta on melkein järkyttävää, miten koukuttava sarja se on. Näin subilta mainoksia siitä ja ajattelin, että voihan sitä katsoa, sittenpä näkee onko siitä mihinkään. Harmi vaan että subin mainokset tosiaan käsitteli neloskautta. Miettikää se tunne kun alat katsoa sarjaa, josta et tiedä mitään, ja se alkaa tällä:



Välähdyksiä helvetistä, missä Dean sillä hetkellä oli. Ja seuraavassa hetkessä Dean heräsi arkusta haudasta ja kaivautui ulos sieltä... Voin kertoa että vähän hämmensi. Ja kun se meni pienelle huoltoasemalle, kuuli järkyttävää ääntä jostai ei tiennyt mitä se oli, ja alkoi suolata kaikkia ikkunanpieliä ja ovia. En yhtään tiennyt mistä oli kyse ja mietin vaan, että miltä ydinonnettomuudelta se yrittää suojautua... 25 minuuttia myöhemmin ehkä tajusin jo mistä oli kyse x)

Itse asiassa näin jälkeenpäin ajateltuna on aika hauskaa että oon nähnyt Supernaturalin käytännössä ihan takaperin. Suomessa on näytetty vasta kuutoskauteen asti, ja dvd:ltä oon katsonut kauden 1 ja 2 on menossa. Ootan koko ajan että milloin Sam saa tietää mitä keltasilmäinen demoni teki sille, mietin että milloin törmätään Coltiin ja joihinkin hahmoihin ja kaikkea muuta...
Plus, neloskauden alku on mun mielestä tosi koukuttava, kiinnostus heräsi heti. Ykköskauden alusta en ollut niin innoissani, en tiiä olisinko tällä tavalla katsonut sitä sarjaa ikinä jos olisin katsonut sen normaalisti.
Yleensä mä vihaan spoilereita. Ja se viha juontaa juurensa kesästä 2006, kun sain kuulla ikäviä ja isoja juonipaljastuksia Pirates of the Caribbean: At World's End -elokuvasta. Mutta tällä kertaa tää on erilaista, koska oon ihan tietoisesti ja ihan itse päättänyt alkaa katsoa sarjaa oudosta kohtaa alun sijaan.

Mä oon kauhun ystävä, joten Supernatural iskee muhun ihan jo siksi. Osa hirviöistä on tosi jänniä ja hienoja ja osa tosi häiriintyneitä. Mä ihan oikeasti pelkään kun katson, vaikken pelkää oikeastaan mitään mitä katson, koska oon niin turtunut.
Mä myös pidän siitä miten ne on toteuttaneet helvetin tässä sarjassa. Tai siis että millaiseksi ovat sen luoneet. Tuossa ylempänä tosiaan kuvia helvetistä ennen kuin Crowley, King of Cross Roads valloitti sen ja muutti sitä. Mulle tärkeetä on mielikuvituksellisuus, ja sitä ei tästä sarjasta puutu.

Samin sielu oli helvetissä aika tarpeeksi kauan

Kaverin kanssa puhuttiin viimeksi tänään tästä sarjasta. Mun mielestä on tosi hauskaa ja outoa ajatella sitä, kuinka monta kertaa molemmat päähenkilöt on tän sarjan kuuden kauden aikana kuolleet - ja ainakin kolme kautta vielä tulossa.
(Ja nyt tulee spoilereiden kuningas~)
Dean kuoli kolmoskauden lopussa ja oli helvetissä 4kk eli helvetin aikaa vastaavasti 40 vuotta. Molemmat veljekset kuoli viitoskauden noin puolessa välissä ja päätyivät taivaaseen. Sam joutui helvettiin viitoskauden lopussa, ja vaikka se pelastettiin sieltä tosi nopeasti, sen sielu jäi jälkeen, ja oli helvetissä Luciferin ja Michaelin kanssa häkissä 18kk eli vastaavasti helvetin aikaa 180 vuotta, niinkö?
Ja siinä jaksossa kun ne molemmat kuolivat ja päätyivät taivaaseen, aluksi mä vain nauroin. Sen jakson kuvaus alkoi: "Sam ja Dean kuolevat ja päätyvät taivaaseen..." Ja jakson alussa kun kaksi metsästäjää tuli ampumaan ne, Dean ilmoitti: "Ammu vaan, mutta mä oon helvetin vihainen kun tulen takaisin." Se oli aika... hienoa. Ja siistiä :D

Mun mielestä myös juoni on ihan loistava. Siinä kulkee pohjalla pari perusajatusta koko ajan, mutta fokus vaihtuu kausittain. Esimerkiksi ykköskaudella veljekset etsi isäänsä, neloskaudella yritettiin estää maailmanloppu jne, kuten ylempänä jo mainitsin.
Tää on myös aivan järkyttävän hauska sarja! Supernaturalissa on just sellaista huumoria, joka iskee muhun. Mä nauran välillä aivan pääni irti, kun joku sanoo tai tekee - yleensä sanoo - jotain ihan älytöntä tai vaan ylimielistä ja viisastelevaa.
"Oh dear Lord..."
"...of the Rings!"

Kirjoittajilla on myös ihan loistavia ajatuksia tähän sarjaan. Yhdessä jaksossa ne löysi profeetan joka kirjoitti niistä Supernatural-nimistä kirjasarjaa.
Dean: "I'm sitting in the laundry reading about myself sitting in the laundry reading about myself. My brain hurts!"
Ja ne törmäs Supernatural-larppaajiin. Ja yhdessä jaksossa Balthazar-niminen enkeli heitti Samin ja Deanin rinnakkaiseen todellisuuten, jossa ne olikin Jared Padalecki ja Jensen Ackles Winchesterin veljeksien sijaan. Ne jaksot on olleet aivan loistavia.

Ja okei, vielä yksi isoimmista syistä katsoa tätä sarjaa: hahmot.
Mä ihan seriously rakastan molempia päähenkilöitä ja Bobbya ja Castielia ja osa pahiksistakin on aivan loistavia. Mutta Sam ja Dean on kyllä ihania... Näillä on tosi traaginen elämä. Äiti kuoli kun olivat lapsia, isä kuoli, tuttuja, tyttöystäviä, ystäviä on kuollut ja ne on joutuneet tekemään tosi vaikeita päätöksiä ja hankalia valintoja, koska demonien metsästys ei ole vain työ, sen on pakko olla myös koko elämä. Ja... nää itkee aika paljon. Sitä on kamalaa katsoa >__< Mä muutenkin itken kaikelle mitä katson, mutta että tällaiselle...



Mä rakastan myös hahmokehitystä, ja sitäkin on tapahtunut tässä kausien aikana~

Paitsi hahmot, myös näyttelijät on ihania. Jared Padalecki (Sam), Jensen Ackles (Dean) ja Misha Collins (Castiel). Vaikka Sam on tosikko - lukee paljon ja tutkii kaiken, on tietokoneella koko ajan - ja Dean taas hauska naistenmies - naisia, uhkapelejä, huumoria, viinaa - niin ilmeisesti kulisseissa Jared on se, jolle pitäisi muistuttaa että ollaan töissä eikä voi vaan pelleillä :D Ihan loistavia jätkiä.



Don't know what's happening in these but what ever :D

Vaikka Sam ja Castiel on ihania ja loistavia ja kaikkee, niin kyllä Dean on silti mun lemppari x3 Löysin kuvan, jossa luki "I'm gonna marry Dean Winchester", mutta en laittanut sitä tänne, koska se on asia jota en kyllä tekis, vaikka kuinka siitä tykkäänkin ^^
Jensen Ackles on käsittämättömän hyvännäköinen! En voi sanoa muuta. Kai se tekee jotain mallinhommiakin, ja nauroin kuutoskauden viimeisessä jaksossa kun Sam ei muistanut kuka on tai mitään muutakaan, niin se kuvaili Deania sanoen "the other one was... model-like".

Jensen ei oo tehnyt kauheesti mitään, mistä se tunnettais Supernaturalin lisäksi. Jared taas on ollut kaikenmaailman kauhuleffoissa, esim Friday the 13th ja House of Wax.

Supernatural on kyllä ihan loistava sarja. Kaudet päättyy aina järkyttävään cliffhangeriin - kuutoskausi loppui toissapäivänä ja mulla on nyt vaikeuksia keksiä, miten päin pyörisin penkilläni siihen asti että seiskakausi alkaa. Totta kai mulla on muutama ihan lempparijakso. Esim. Kauhukuume. Dean sairastui aavetautiin, joka sai ihmiset käytännössä kuolemaan pelkoon, ja se jakso oli kyllä ihan freaking hilarious. Myös yksi jakso, jossa veljekset hankkiutuivat mielisairaalaan, koska niiden piti mennä sinne metsästämään jotain. Sinnehän oli helppo päästä, sen kun menee kertomaan että "Vähän masentaa kun satuin alottamaan maailmalopun". ^^

Loppuun kuva, joka kertoo lähes kaiken tarpeellisen tästä sarjasta xD


Nojoo, ei tuo kyllä kerro mitään 8D Kaiken ei tarvi olla vakavaa. Mun mielestä tuo on ainakin hauska, enkä muutenkaan ymmärrä ihmisiä, joille kaiken pitää olla realistista. Ai että mä kyllä rakastan tätä sarjaa <3 Huomenna jatkan kakkoskauden katsomista :3

Tää ei varmasti jää viimeiseksi Supernatural-postaukseksi, mutta jostain on pakko aloittaa :DD

(Kaikki kuvat Googlesta)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti