perjantai 26. huhtikuuta 2013

5# Mermaids and shell phones

Mulla on ihan täydellinen merenneito-inspiraatio meneillään. Siihen on kaksi syytä.
Eilen kävin kahvilla kaverini Veeran kanssa, ja jostain aiheesta päädyttiin sivuraiteille ja puhuttiin merenneidoista. Veera kertoi, että jossain paikassa on palkattu ihmisiä olemaan merenneitoja, ja mun mielestä olis tosi hienoa jos voisi sanoa ammattinsa olevan merenneito :DD

Toinen syy on se, että eilen illalla Foxilta tuli elokuva Aquamarine.

Emma Roberts, Sara Paxton ja Jojo.
Oon nähnyt tämän nyt 2,5 kertaa, koska kerran katsoin sen telkkarista kun se oli jo puolessa välissä. Aquamarinessa on epärealistisia hahmoja, pakotettua huumoria ja toisinaan vähän tylsiä ratkaisuja. Mutta se on teinileffa! Ei niiltä saa odottaa liikaa, päätyy vaan valittamaan kaikesta mitä näkee ja loppujen lopuksi on pettynyt että edes katsoi koko elokuvan.

Mä rakastan tämän elokuvan värejä. Kaikki on kirkasta ja jotenkin pastellista. Tykkään myös tuosta merenneidosta - Aquamarinesta - hahmona. Se on sellainen tosi vilpitön, iloinen ja rohkea. Sara Paxtonilla on tosi kaunis hymy.


Koko elokuvassa on käytännössä ideana, että merenneito päätyy isänsä nostaman myrskyn seurauksena yhteen uima-altaaseen, josta nuo kaksi tyttöä sen löytävät, ja nousee rannalle todistaakseen, että on olemassa rakkautta. Sen on nimittäin määrä mennä naimisiin jonkun merenhaltian kanssa, koska sen isä ei usko, että rakkautta on olemassa.

Ainakin tää on tosi hyväntuulinen elokuva. Ja puolen välin paremmalla puolen siellä vietetään rantajuhlaa, jossa on niin kerta kaikkiaan onnellinen tunnelma, että ihan samalla sekunnilla tuli se epäreiluuden tajuaminen. Miksei täällä Suomessa voida viettää sellaisia rantajuhlia? Ilotulisutsta, tähtisadetikkuja, valvomista auringonnousuun. (Puoli tuntia myöhemmin mä katsoin myös ohjelmaa, jossa näytettiin videomateriaalia Rion karnevaalista, niistä isoimmista, ja iski kinda matkakuume x3 )
Tässä on myös joitain aika hauskoja oivalluksia esim. mielisteleviä meritähtiä.

Ei Aquamarine mikään vuoden oivallus ole, mutta on se teinileffaksi aika kiva. Ja mähän tunnetusti katson mitä vaan missä on merenneitoja. Aikoinaan tuli sellainen teinisarja kuin H2O - Just add water. Ja on myös anime nimeltä Mermaid Melody - jossa ne merenneidot vielä laulaakin!


Mä tykkään noiden pyrstöistä~
Se mikä aina toistuu on, että ne muuttuvat merenneidoiksi kun koskevat vettä. Mutta h2o:ssa nuo tytöt eivät alunperin olleet merenneitoja.

Mulla oli aikoinaan merenneitokausi. Piirsin merenneitoja, koska en osannut piirtää ihmisille jalkoja :D Vieläkään en oo luopunut merenneidoista, ja Ariel on edelleen yksi mun lemppareista Disneyn prinsessoista. Se juontaa varmaan juurensa siihen, että jos saisin valita itselleni kolme kykyä, ne olisi veden alla hengittäminen, lentäminen ja ehkä näkymättömyys. Kolmatta en osaa valita ^^



Mun viimeisin merenneitopiirustus, vuodelta 2012
Jälleen, kuvat Googlesta, paitsi tuo piirustus. Siitä on mulla copyright :3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti